Місце видання: Київ
Рік видання: 1996
Видавництво: Інформаційно-видавничий центр української православної церкви
Рік видання першоджерела: 1646
Кількість сторінок: 1672 с.
Репринтне видання книги 1646 року в форматі pdf. Требник умовно можна розділити на три частини, в першій частині знаходяться послідування Таїнств і обрядів, що стосуються життя християнина від народження до смерті (Хрещення, Вінчання, відспівування і т.д.). Друга частина Требника митрополита Петра Могили складена з молитов на освячення храмового приладдя та потреб побуту християнина. І, нарешті, третя частина Євхологіона містить молитви і різні чинопослідування, що носять суспільний характер: як то молебень при морі худоби, в день новоліття, чин перед початком навчання отроків.
Книга написана на суржику церковнослов'янської і української мови. Цей суржик називають ще західноруською письмовою мовою. Письмовою тому, що нею лише писали всі документи, а в побуті розмовляли українською.
...
Читати далі »
|
Автор: Швайпольт Фіоль
Місце видання: Краків
Рік видання першоджерела: 1491
Кількість сторінок: 340 с.
Окто́їх (грец. Ὀκτώηχος «восьмигласник», «голос») — богослужбова книга Православної Церкви, яка містить в собі чинопослідування вечірні, повечір'я, утрені та літургії для шести буденних днів тижня, а для недільних днів, крім того — малої вечірні і полуношниці. Всі ці піснеспіви за способом співу поділяються на вісім гласів (звідси назва книги) або наспівів, з яких кожен вживається в продовження однієї седмиці. Названий за належністю мелодійної системі осьмогласся. На ранній стадії розвитку осьмогласні комплекти седмичних співів отримали назву Октоїх або Паракліт (за деякими текстам, позначеним як «молебні», παρακλητικόι). Обидві назви — Октоїх і Паракліт — в ранній літургійній практиці могли застосовуватися для зібрань текстів з одними і тими ж присвятами, але також могли тлумачитися по-різному в різних місцевих традиціях.
За чверть століття до першої книги Франциска Скорини, Фіоль видав у польському Кракові першу з відомих в світі руських книг під назвою "Октоїх Швайпольта Фіоля", випустивши в тому ж році і другу книгу "Часословець".
Книга написана на суржику церковнослов'янської і української мови. Цей суржик називають ще західноруською письмовою мовою. Письмовою тому, що нею лише писали всі документи, а в побуті розмовляли українською.
...
Читати далі »
|
Автор: Спиридон Соболь
Місце видання: Київ
Рік видання першоджерела: 1629
Кількість сторінок: 293 с.
Окто́їх (грец. Ὀκτώηχος «восьмигласник», «голос») — богослужбова книга Православної Церкви, яка містить в собі чинопослідування вечірні, повечір'я, утрені та літургії для шести буденних днів тижня, а для недільних днів, крім того — малої вечірні і полуношниці. Всі ці піснеспіви за способом співу поділяються на вісім гласів (звідси назва книги) або наспівів, з яких кожен вживається в продовження однієї седмиці. Названий за належністю мелодійної системі осьмогласся. На ранній стадії розвитку осьмогласні комплекти седмичних співів отримали назву Октоїх або Паракліт (за деякими текстам, позначеним як «молебні», παρακλητικόι). Обидві назви — Октоїх і Паракліт — в ранній літургійній практиці могли застосовуватися для зібрань текстів з одними і тими ж присвятами, але також могли тлумачитися по-різному в різних місцевих традиціях.
Книга написана на суржику церковнослов'янської і української мови. Цей суржик називають ще західноруською письмовою мовою. Письмовою тому, що нею лише писали всі документи, а в побуті розмовляли українською.
...
Читати далі »
|
|